מאמרים על מיטות מתכווננות

איך ליצור מערכות שינה מושלמות?

כולנו מודעים היטב לחשיבות הרבה של שנת לילה טובה. כשאנחנו ישנים הגוף מתקן נזקים שונים שמתרחשים במשך היום, המערכת החיסונית מתחזקת, התפקוד של המוח משתפר משמעותית וישנם עוד יתרונות משמעותיים.

אז מה צריך לדעת על מיטות מתכווננות ואילו מיטות מתכווננות הן מומלצות במיוחד ומדוע? כל הפרטים כאן!

 

כדי להבטיח שינה מושלמת אנחנו צריכים לדאוג לסביבה מדויקת. הבסיס הוא כמובן מיטה איכותית שמותאמת בדיוק לצרכים הספציפיים שלכם ולהעדפות האישיות של כל אחד וכל אחת, וגם מזרון מוצלח הוא יתרון חשוב בדרך ללילות נעימים במיוחד.

למה מיטה מתכווננת תורמת לאיכות השינה?

מחקרים רבים גילו שאחד הגורמים המשפיעים ביותר על איכות השינה שלנו הוא התנוחה. למרות זאת בלא מעט מקרים אנחנו לא מצליחים להגיע לתנוחה האופטימלית, והתוצאה עלולה להיות התעוררות לעתים קרובות במהלך הלילה (בין אם אנחנו מודעים לכך ובין אם הדבר קורה מבלי שנשים לב). השפעה שלילית נוספת היא שינה שטחית, כלומר כזו שכוללת גם גלי אלפא וביתא ולא רק גלי דלתא ותטא שאופייניים לשלבים שבהם אנחנו שקועים עמוק בשינה.

מיטות מתכווננות עוזרות לנו להגיע לתנוחה האופטימלית עבורנו, וכך ליהנות מהשינה העמוקה והאיכותית ביותר האפשרית. גם כשמדובר על מיטה זוגית אפשר להגיע לנוחות מלאה לשני השותפים לשינה בעזרת מיטה זוגית מתכווננת, כך שאין צורך להתפשר.

תמיכה מלאה לכל חלקי הגוף

עוד יתרון משמעותי מאוד של מיטה מתכווננת כחלק ממערכת מושלמת להבטחת שינה נכונה וממלאת באנרגיות הרצויות הוא התמיכה המלאה לכל חלק וחלק בגוף. כשאנחנו ישנים במיטה שאפשר לארגן כך שהיא תהיה בדיוק כפי שאנחנו רוצים, גם הראש, גם הצוואר, גם הגב העליון, גם הגב התחתון וגם הרגליים זוכים למקסימום תמיכה, וכך כל השרירים בגוף יכולים להיות רפויים.

בנוסף אנחנו קמים בלי שום כאב – בזכות העובדה שאין עודף עומס על נקודת לחץ כזו או אחרת בגוף שלנו.

המזרון שתומך בנפש בריאה בגוף בריא

שילוב מדויק של מיטה מתכווננת עם מזרון איכותי מבטיח לא “רק” גוף בריא אלא גם נפש בריאה. קודם כל שינה ערבה תורמת גם לבריאות הנפש ומאפשרת לנו לפוגג חרדות ומתחים, שנית ככל שאנחנו פחות עייפים בשעות היום כך אנחנו יודעים להתמודד טוב יותר עם אתגרים שונים, כולל רגשיים, ושלישית כשכיף לשכב במיטה נעשה זאת מן הסתם גם במשך היום וכך נרוויח זמן של איכות אמיתית ומילוי מצברים הכרחי.

בחירת מזרון שישלים היטב את המיטה המתכווננת מצריכה תשומת לב לגורמים רבים. מומלצים במיוחד המזרונים שעשויים מחומרים טבעיים כמו למשל לטקס שמופק מקאצ’ו (תחליב עץ גומי) וסויה (שהופכת למוצר מבוקש בתעשיות רבות). בין היתרונות שלהם: רמת דחיסות אופטימלית, התאוששות (כלומר חזרה למצב המקורי) מהירה, תחלופת אוויר טובה בתוכם וכמו כן ניקוי מזרונים אלה הוא פעולה קלה.

תחזוקה נכונה

כשמרכיבים מערכת שינה מושלמת – על בסיס מיטה מתכווננת איכותית ומזרון משובח – חשוב גם לשמור עליה. בפרט מומלץ לנקות את המזרון באופן מוקפד. לאחר ניקוי מזרון זוגי כדאי להפוך אותו, גם מהראש לרגליים וגם מהחלק העליון לתחתון. במסגרת ניקוי מזרון יחיד כדאי גם להעמיד אותו בשמש וכך לאוורר אותו באופן מיטבי.

חזרה לרשימה

פוסטים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *