מאמרים על מיטה יהודית

מיטה יהודית הלכה, ריחוק בזמן נידה

מדוע ההלכה אוסרת מגע?  מדוע איסור זה נכנס להלכה? מה זה מיטה יהודית?

האם זוג שרק נישא חייב לקנות מיטה יהודית?

מגילת קהלת: “לַכֹּל זְמָן וְעֵת לְכָל חֵפֶץ תַּחַת הַשָּׁמָיִם. עֵת לָלֶדֶת וְעֵת לָמוּת, עֵת לָטַעַת וְעֵת לַעֲקוֹר נָטוּעַ, עֵת לַהֲרוֹג וְעֵת לִרְפּוֹא… עֵת לַחֲבוֹק וְעֵת לִרְחֹק מֵחַבֵּק… עֵת לֶאֱהֹב וְעֵת לִשְׂנֹא, עֵת מִלְחָמָה וְעֵת שָׁלוֹם” (קהלת ג, א–ח). בחייו של זוג נשוי יש זמן לתת חיבוק, בימים שיש לכך היתר, וזמנים שצריך לרחוק מלחבק. בדברי שלמה המלך נאמר :החכם האדם, הוא האדם ששם לו גדרים וסייגים, כדי שלא יגיע לדבר עבירה. לדוגמא: איסור לחיצת יד, להושיט דבר מידו לידה .כל אלו בכדי למנוע מאדם להגיע לדבר עבירה.

מדוע איסור נגיעה בעת נידה הוכנס להלכה על ידי שלמה המלך?

על פי דברי שלמה המלך, הנאות ותאוות בינו לבינה אין לסמוך על היוצר. כל המהות של ההלכה זו היא ללמד את האדם שיש עת לכל דבר. אם תבין שיש עת לכל דבר, חייך יהיו טובים.

הגמרה מסכת נידה : “תניא, היה רבי מאיר אומר: מפני מה אמרה תורה נידה לשבעה? מפני שרגיל בה וקץ בה, אמרה תורה: תהא טמאה שבעת ימים, כדי שתהא חביבה על בעלה כשעת כניסתה לחופה”. הקשר בין האדם לאשתו  יכול להגיע לכדי מיאוס, כי הוא רגיל בה. התורה אמרה “תהיה אסורה 7 ימים ועוד 7 ימים, כדי שתהיה חביבה על בעלה”. כלומר הריחוק והכמיהה בכל חודש למשך 14 יום תשאיר את הלהט והתשוקה.

מה זה מיטה יהודית ?

מיטה יהודית זו מיטה זוגית שבה המזרונים מופרדים לשתי מיטות נפרדות ואת בסיס המיטה ניתן להרחיק בימי הנידה של האישה. אחד החסרונות של המיטה היהודית, היא  הזזת המיטה דורש כוח רב, פגיעה ביופיה של המיטה, והתפרדות המזרונים בעת השינה המשותפת. כל אלו נלקחו בחשבון כאשר עיצבנו עבורכם את המיטות היהודיות שלנו: לקטלוג המיטות היהודית המעוצבות

  1. המיטה היהודית קלה להזזה.
  2. המזרונים של המיטה היהודית מחוברים היטב, בעת החיבור ואינם זזים במהלך הלילה.
  3. עיצוב המיטה היהודית נשאר יוקרתי ויפה, גם כשהוא מופרד וגם כשהוא מחובר.

מיטה יהודית מעוצבת - סוויס סיסטם

האם זוג שרק נישא חייב לקנות מיטה יהודית ?

התשובה לכך היא כן. משום שההלכה מתייחסת למרחק המונע מגע, אף בשוגג. לכן מיטה המופרדת, היא פתרון מושלם עבור זוג הרוצה לשמור על ימים אלה וגם לישון בחדר שינה יוקרתי ומעוצב.

הקבלה מצווה לבעל, בעת הנידה להיות קשוב לאשתו, יותר מימים רגילים ולהיות לה לעזר, שלא במובן הפיזי. בשל הקשיים הנפשיים בהם היא נמצאת.

ניקוי במקווה – “ניקוי במים חיים” .כדי להטהר צריך לנקות את הגוף במים חיים.

מה זה מים חיים? הכוונה למים שלא נשאבו. מי גשמים, הם המים הטהורים הדרושים בכדי לטהר את הגוף. רחיצה במי נהר גם הם נחשבים למים חיים, שכן הם לא נעקרו ממקומם הטבעי.

חזרה לרשימה

פוסטים קשורים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *